مدرسه چهار باغ+عکس و تاریخچه
نوشته شده توسط : حسین نصیری

مدرسه چهار باغ+عکس و تاریخچه

مدرسه چهارباغ اصفهان،مدرسه چهارباغ در اصفهان،مدرسه چهارباغ اصفهان بدست کدام ،پلان مدرسه چهارباغ اصفهان

مدرسه چهار باغ یا سلطانی را می توانید در اصفهان ببینید. لازم به ذکر است که مشهور است به مدرسه سلطانی، مدرسه مادرشاه، مدرسه امام جعفرصادق(ع) موقعیت مدرسه خیابان چهارباغ عباسی می باشد و در ضمن سال تاسیس ۱۱۱۶ هجری می باشد

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

بهتر است بدانید که قسمتهای دیدنی مدرسه عبارت  هستند از:در ضلع شرقی خیابان چهارباغ بنای باشکوه و نفیسی می باشد که می توان آن را آخرین بنای مهم و با عظمتی دانست که در عصر صفویان دراصفهان ساخته شده است.در واقع این مدرسه که «مدرسه سلطانی» و «مدرسه مادر شاه» نیز نامیده می شده در زمان سلطنت شاه سلطان حسین آخرین حکمران سلسله صفوی بنا گردیده است.

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

جالب است بدانید که کتیبه سردر به خط نستعلیق سفید بر زمینه کاشی لاجوردی است که تاریخ ۱۱۱۲ را بر خود دارد و به وسیله عبدالرحیم جزایری کتابت شده است .در واقع در وسط دالان مدرسه سنگاب نفیسی قرار دارد که صلوات بر چهارده معصوم با تاریخ ۱۱۱۰ هجری بر روی آن حجاری گشته است. این سنگاب شاهکار هنر سنگتراشی و خوشنویسی می باشد.

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

واقعیت این است که صحن مدرسه چهارباغ نمونه کامل یک معماری درون گرا و بومی محسوب می شود. در واقع اشعاری که در اطراف سرسرای مدرسه به خط نستعلیق بسیار زیبا به رنگ سفید بر زمینه کاشی خشت لاجوردی نوشته شده به خط محمد صالح اصفهانی و مورخ به سال ۱۱۱۹ هجری می باشد. در ضمن کتیبه افقی داخل گنبد نیز به خط عبدالرحیم جزایری و تاریخ ۱۱۲۱ هجری است.

مدرسه چهارباغ،تاریخچه مدرسه چهارباغ

بهتر است بدانید که مدرسه چهارباغ اصفهان که پس از پیروزی انقلاب اسلامی «مدرسه علمیه امام صادق (ع)» نامگذاری شد در حال حاضر به آموزش طلاب علوم دینی و حجره های آن نیز مانند عصر صفویه به اقامت طلاب اختصاص دارد. این مکان تاریخی در اصفهان واقع شده است .

مدرسه چهار باغ+عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

پل سی سه پل

مسجد شیخ لطف الله

 پل خواجو





:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: